1. درباره ما
    1. آشنایی با شرکت
    2. تاریخچه شرکت
    3. واحدهای تولیدی
    4. ماموریت ، چشم انداز و اهداف
    5. طرح های توسعه
    6. بهداشت ، ایمنی و محیط زیست (HSE)
    7. تعالی سازمانی
    8. دستاوردها و افتخارات
    9. فضای سبز شرکت
    10. اطلاعات شرکت
    11. شرکت های تابعه
    12. تاپ چارت
    13. هیئت مدیره
    14. مدیران شرکت
  2. محصولات
    1. میلگرد ساده
    2. میلگرد آجدار
    3. شمش
    4. اسفنجی
    5. بریکت
    6. گندله
    7. کنترل کیفی و آزمایشگاه
  3. خرید
    1. ارتباط با واحد خرید
    2. سیستم ارتباط با تامین کنندگان
    3. لیست مناقصه های فعال
    4. خرید مواد اولیه ، مصرفی و انرژی
    5. برنامه ریزی و پشتیبانی خرید
    6. امور قراردادها و امور گمرکی
    7. انبار
    8. خرید قطعات یدکی
    9. راهنمای جدید استفاده از سیستم ارتباط با تامین کنندگان
  4. فروش
    1. معرفی واحد بازاریابی و فروش
    2. ارتباط با واحد بازاریابی و فروش
    3. سیستم ارتباط با مشتریان
    4. پورتال مزایده های فعال
    5. کاتالوگ محصولات
    6. شماره حساب های فعال شرکت
    7. اگهی مزایده
    8. گواهی نامه های بازاریابی و فروش
    9. راهنمای ادعا / شکایت مشتریان
  5. سهام
    1. آگهی های سهام
    2. ارتباط با امور سهام
    3. سوالات متداول
    4. ترکیب سهامداران
    5. اطلاعات مالی
    6. مجامع
    7. تصمیمات مجامع عمومی
    8. اطلاعات افزایش سرمایه
    9. دریافت گواهینامه حق تقدم سهام
  6. حراست
    1. ارتباط با واحد حراست
    2. درباره حراست
  7. روابط عمومی
    1. گالری تصاویر
      1. ریخته گری
      2. کارخانه نورد
      3. کارخانه فولادسازی 1و2
      4. کارخانه احیا
      5. کارخانه گندله سازی
      6. کارخانه کنسانتره
      7. پست برق
      8. واحد اکسیژن
      9. واحد آبرسانی
      10. جرثقیل سقفی
      11. شبکه راه آهن
      12. فضای سبز
      13. نمای کلی کارخانه
      14. واحد ریخته گری
      15. واحد پست گاز
      16. تصفیه دود
      17. کارخانه فولادسازی 2
    2. فیلم معرفی شرکت
    3. ماهنامه طنین
    4. مقررات بازدید کنندگان
    5. کتاب فرهنگنامه ایمنی در آزمایشگاه
    6. اهم گزارش های تصویری
      1. بازدید از پروژه کنسانتره سنگ آهن سنگان
      2. نمایشگاه بومی سازی
      3. کسب جایزه مسئولیت های اجتماعی
      4. حضور فولاد خراسان در نمایشگاه ایران متافو
      5. حضور فولاد خراسان در جشن گلریزان
      6. برگزاری آزمون استخدامی
      7. مراسم کلنگ زنی پساب نیشابور با همکاری فولاد خراسان
      8. آزمون استخدامی دانشگاه نیشابور 1400
      9. گشایش دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه
      10. آیین وداع با شهید گمنام
    7. آرم شرکت
  8. اخبار و رویدادها
  9. تماس با ما
    1. شماره تماس دفاتر معاونان و مدیران
    2. اطلاعات تماس
  10. بومی سازی
    1. ارتباط با واحد بومی سازی
    2. معرفی سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران
    3. نمایشگاه مجازی
  11. منابع انسانی
    1. سامانه ثبت اطلاعات متقاضیان کار در شرکت های پیمانکاری
    2. آزمون استخدامی
  12. پژوهش و نوآوری
    1. نیازهای پژوهشی
    2. محورهای پژوهشی
    3. طرح های پژوهشی

درباره حراست

  تعریف حراست

حراست در لغت به معنای پاسداری و مراقبت کردن می باشد. از لحاظ عرف اداری حراست به نهادی گفته می شود که در تشکیلات یک سازمان وجود داشته و وظیفه مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را در برابر انواع و اقسام انحراف های موجود به عهده دارد. 

وظایف حراست
حراست پشتوانه ای محکم برای سلامت جامعه اداری به زبان دیگر وظیفه اصلی حراست، مواظبت از سلامت سازمان است؛ چرا که هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد. از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگی ها و تهدید های درونی و نفوذی است، برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد اولاً : از نفوذ آفت ها به داخل سیستم جلوگیری کند. ثانیاً: با تشخیص و شناخت آفت های درونی، زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد.

وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف
1.    حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی
2.    ارائه مشاوره و اطلاع رسانی به موقع از وضعیت سازمان به مقام ارشد  سازمان و سایر مراجع ذیربط
3.    حفاظت از اماکن، تأسیسات و تجهیزات
4.    حفاظت از اسناد
5.    انجام مأموریت های محوله از سوی مرجع ذیصلاح در چهارچوب مقررات و شرح وظایف
  بنابراین حضور حراست در عرصه فرآیندهای سازمانی، همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده زیر است:
1.     هدف کلان و راهبردی: حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی سازمان به منظورپیش برد اهداف سازمان.
2.    اهداف عملیاتی: همراهی و مساعدت مدیران با ارائه مشورت های موثر و اطلاع رسانی به موقع، اعمال نظارت ها و انجام اقدام های موثر جهت حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان

 

  نقش حراست
حراست به عنوان مشاور مدیریت: حراست به عنوان چشم مدیر در سازمان و با توجه به اشرافی که به مجموعه دارد می تواند مشاور خوبی برای مدیریت محسوب شود . البته بسیار روشن است که مسئولین حراست ، زمانی می توانند در این خصوص موفق باشند که از علم ، تخصص ،درایت و روشن بینی خوبی برخوردار باشند.
حفاظت از سازمان: وظیفه نیروی انسانی،رسیدن به اهداف سازمانی است ولی وظیفه حراست ها حفظ سلامت نیروی انسانی و سازمان است.
احقاق حقوق کارکنان:  از نظر علم مدیریت ، سازمانی می تواند موفق و پویا و پیش رو باشد که کارکنانی با انگیزه و راضی داشته باشد ، زیرا از کارمند ناراضی ، خلاقیت و ابتکار به وجود نمی آید . بنابراین می بایست به منشأ نارضایتی های کارکنان توجه نموده و نسبت به توجیه مدیران و اصلاح روش ها اقدام کند . بدیهی است حراست می تواند از این طریق ، خدمات قابل توجهی به مدیریت ، کارکنان مجموعه و در کل به نظام مقدس اسلامی ارائه نماید .
احقاق حقوق ارباب رجوع: یکی از دلایل تأسیس ادارات و سازمانها وارگانها ، ارائه خدمات به مردم می باشد و از طرف دیگر توجه و دقت در رضایت مندی ارباب رجوع .
شایسته سالاری (کمک به انتصاب افراد شایسته): طبق قانون ، انتصاب مسئولین به پست های حساس که در آئین نامه تعریف شده ، باید پس از تعیین صلاحیت مراجع ذیصلاح و حراست صورت گیرد .
 
نقش حراست در پیش گیری از وقوع تخلف ها
سه نقش اساسی حراست به منظور پیشگیری از وقوع تخلف‌ها در سازمان به شرح زیر می باشد :
•    اول : نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده
•    دوم : نقش اصلاح کننده یا درمان کننده
•    سوم : ارجاع جهت پیگیری توسط مراجع ذیربط که در قانون مشخص شده است.این وظیفه خطیر حراست از جهاتی شبیه به نهادهای بهداشتی درمانی است چنانچه این نهاد در ابتدا سعی بر آن دارد که ابتدا از هر آلودگی و بیماری پیشگیری نماید و در مرحله بعد اگر احتمالاً کسی آلوده شد او را درمان نماید و در نهایت اگر دو روش قبلی موثر واقع نشد مراتب جهت اقدام قانونی به مراجع ذیربط ارجاع دهد.

 

  منشور سازمانی حراست
با تأسی به تعالیم انسان ساز اسلام و با الهام از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منشور سازمانی حراستها به شرح ذیل می باشد:
•    عمل به احکام و موازین دین مبین اسلام
•    رعایت موازین و مقررات و ترویج فرهنگ مسوولیت پذیری، قانون گرایی و تعمیم آن در سازمان.
•    تلاش در تامین امنیت شغلی کارکنان
•    رعایت اصل احترام و تکریم ارباب رجوع
•    رعایت حریم خصوصی افراد و تلاش در جهت حفظ آبرو و اسرار سازمان
•    تلاش در جهت استقرار نظام شایسته سالاری با تکیه بر شناسایی و معرفی افراد متعهد و متخصص
•    تعامل و همکاری با مدیران جهت تحقق اهداف سازمان
•    تلاش مجدانه در شناسایی و پیشگیری از آسیبهای سازمان
•    شناسایی متخلفان و برخورد متناسب و قانونی با آنان
•    بهره مندی از نگرش کلان و برنامه ریزی متناسب با فناوری روز
•     توجه به سه اصل دقت- صحت- سرعت در بررسی گزارش های رسیده و اطلاع رسانی به موقع
•    اهتمام به تحقق بخشیدن سه شعار اساسی حراست اثرگذار، تصمیم ساز و پاسخگو

کوتاه سخن آخر
 اطلاعات شما حتی اگر بسیار ناچیز به نظر رسد شاید برای ارتقاء سلامت اداری کمک بزرگی باشد . بنابراین در جهت سالم سازی محیط،ما را یاری نمائید.