1. درباره ما
    1. آشنایی با شرکت
    2. تاریخچه شرکت
    3. واحدهای تولیدی
    4. ماموریت ، چشم انداز و اهداف
    5. طرح های توسعه
    6. بهداشت ، ایمنی و محیط زیست (HSE)
    7. تعالی سازمانی
    8. دستاوردها و افتخارات
    9. فضای سبز شرکت
    10. اطلاعات شرکت
    11. شرکت های تابعه
    12. تاپ چارت
    13. هیئت مدیره
    14. مدیران شرکت
  2. محصولات
    1. میلگرد ساده
    2. میلگرد آجدار
    3. شمش
    4. اسفنجی
    5. بریکت
    6. گندله
    7. کنترل کیفی و آزمایشگاه
  3. خرید
    1. ارتباط با واحد خرید
    2. سیستم ارتباط با تامین کنندگان
    3. لیست مناقصه های فعال
    4. خرید مواد اولیه ، مصرفی و انرژی
    5. برنامه ریزی و پشتیبانی خرید
    6. امور قراردادها و امور گمرکی
    7. انبار
    8. خرید قطعات یدکی
    9. راهنمای جدید استفاده از سیستم ارتباط با تامین کنندگان
  4. فروش
    1. معرفی واحد بازاریابی و فروش
    2. ارتباط با واحد بازاریابی و فروش
    3. سیستم ارتباط با مشتریان
    4. پورتال مزایده های فعال
    5. کاتالوگ محصولات
    6. شماره حساب های فعال شرکت
    7. اگهی مزایده
    8. گواهی نامه های بازاریابی و فروش
    9. راهنمای ادعا / شکایت مشتریان
  5. سهام
    1. آگهی های سهام
    2. ارتباط با امور سهام
    3. سوالات متداول
    4. ترکیب سهامداران
    5. اطلاعات مالی
    6. مجامع
    7. تصمیمات مجامع عمومی
    8. اطلاعات افزایش سرمایه
    9. دریافت گواهینامه حق تقدم سهام
  6. حراست
    1. ارتباط با واحد حراست
    2. درباره حراست
  7. روابط عمومی
    1. گالری تصاویر
      1. ریخته گری
      2. کارخانه نورد
      3. کارخانه فولادسازی 1و2
      4. کارخانه احیا
      5. کارخانه گندله سازی
      6. کارخانه کنسانتره
      7. پست برق
      8. واحد اکسیژن
      9. واحد آبرسانی
      10. جرثقیل سقفی
      11. شبکه راه آهن
      12. فضای سبز
      13. نمای کلی کارخانه
      14. واحد ریخته گری
      15. واحد پست گاز
      16. تصفیه دود
      17. کارخانه فولادسازی 2
    2. فیلم معرفی شرکت
    3. ماهنامه طنین
    4. مقررات بازدید کنندگان
    5. کتاب فرهنگنامه ایمنی در آزمایشگاه
    6. اهم گزارش های تصویری
      1. بازدید از پروژه کنسانتره سنگ آهن سنگان
      2. نمایشگاه بومی سازی
      3. کسب جایزه مسئولیت های اجتماعی
      4. حضور فولاد خراسان در نمایشگاه ایران متافو
      5. حضور فولاد خراسان در جشن گلریزان
      6. برگزاری آزمون استخدامی
      7. مراسم کلنگ زنی پساب نیشابور با همکاری فولاد خراسان
      8. آزمون استخدامی دانشگاه نیشابور 1400
      9. گشایش دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه
      10. آیین وداع با شهید گمنام
    7. آرم شرکت
  8. اخبار و رویدادها
  9. تماس با ما
    1. شماره تماس دفاتر معاونان و مدیران
    2. اطلاعات تماس
  10. بومی سازی
    1. ارتباط با واحد بومی سازی
    2. معرفی سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران
    3. نمایشگاه مجازی
  11. منابع انسانی
    1. سامانه ثبت اطلاعات متقاضیان کار در شرکت های پیمانکاری
    2. آزمون استخدامی
  12. پژوهش و نوآوری
    1. نیازهای پژوهشی
    2. محورهای پژوهشی
    3. طرح های پژوهشی

تعالی سازمانی

نظام های مدیریتی، تعالی و مشارکتی فولاد خراسان

شرکت مجتمع فولاد خراسان با نگرش مدیریت کیفیت جامع (TQM) اقدام به استقرار نظام های مدیریتی و مشارکتی ذیل نموده است.

الف) استقرار نظام های مدیریتی
استقرار استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001 :

استقرار استاندارد مذکور با رویکرد رضایتمندی مشتریان، پس از آموزش های عمومی، مستندسازی و ممیزی نهایی گواهینامه مربوط در مرداد ماه سال 1383 صادر و در سال 1397 شرکت فولاد خراسان پس از انجام ممیزی شخص ثالث توسط SGS موفق به ارتقای ویرایش استاندارد مذکور به نسخه 2015 گردید. 

استقرار استاندارد بین المللی مدیریت زیست محیطی ISO 14001 :

استقرار استاندارد مذکور با رویکرد رضایتمندی جامعه پس از آموزشهای عمومی، تخصصی، مستندسازی و ممیزی نهایی گواهینامه مربوطه در مهرماه 1384 صادر گردید بر اساس الزامات این استاندارد جنبه های زیست محیطی ناشی از فعالیتهای شرکت شناسایی و اقدامات کنترلی برای آنها تعریف و با اندازه گیریهای ادواری سیستم تحت کنترل می باشد. و در سال 1396 شرکت فولاد خراسان پس از انجام ممیزی شخص ثالث توسط شرکت SGS موفق به ارتقای ویرایش استاندارد مذکور به 2015 گردید.

 
   نصب سیستم تصفیه دود و غبار، نصب سیستم ONLINE زیست محیطی، احداث تصفیه خانه پساب های صنعتی، احداث تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی، ایجاد 270 هکتار فضای سبز و. ..

استقرار استاندارد بین المللی مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001 :

استقرار استاندارد مذکور با رویکرد رضایتمندی کارکنان پس از آموزش های عمومی، تخصصی، مستندسازی و ممیزی نهایی با عنوان گواهینامه OHSAS 18001 در مهرماه 1384 صادر گردید. بر اساس الزامات این استاندارد ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی که سلامت کارکنان را به مخاطره می اندازد شناسایی و برنامه های کنترلی متناسب برای هر یک تعریف و انجام می شود. انجام معاینات ادواری پرسنل به صورت سالانه و پیگیریها و اقدامات بعدی یکی از عوامل موثر در تضمین سلامت کارکنان میباشد. گشتهای VIP که به صورت مستمر با حضور مدیریت عامل و مدیران ارشد سازمان از هریک از واحدهای تولیدی و پشتیبانی انجام می شود پشتوانه بسیار خوبی به لحاظ رعایت و حفظ الزامات این استانداردها و نظام آراستگی محیط کار (5S) می باشد. و در سال 1399 شرکت فولاد خراسان پس از انجام ممیزی شخص ثالث توسط شرکت SGS موفق به ارتقای ویرایش استاندارد مذکور به ISO 45001 گردید.

 استقرار استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت و آموزش ISO 10015 :

استقرار استاندارد مذکور با رویکرد توانمند سازی منابع انسانی پس از مستندسازی و تشکیل کمیته های تخصصی و گواهینامه مربوطه در دی ماه 1389 اخذ و هر ساله توسط شرکت SGS تمدید می گردد. در سال 1401 با رویکرد مدیریت شایستگی در سطوح فردی، تیم / گروه و سازمانی پس از مستندسازی و تشکیل کمیته های تخصصی و انجام ممیزی شخص ثالث توسط شرکت SGS ، شرکت فولاد خراسان موفق به ارتقای ویرایش استاندارد مذکور به ویرایش 2019 گردید.

استقرار استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاهی ISO/IEC 17025 :

در راستای افزایش رضایت مشتریان توام با افزایش کیفیت، فولاد خراسان اقدام به احداث آزمایشگاه های تخصصی از مرحله ورود مواد اولیه به فرآیند تولید تا تحویل محصول نهایی به مشتری نموده و در این راستا موفق به اخذ گواهینامه آزمایشگاه همکار(آکرودیته) از اداره کل استاندارد استان خراسان رضوی برای آزمایشگاه های نورد، فولادسازی، شیمی و سیالات شده است. همچنین گواهینامه مدیریت کیفیت آزمایشگاهی ISO/IEC 17025 برای آزمایشگاه متالورژی ( آزمایشگاه نورد ، فولاد سازی و احیاء مستقیم) از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران شده است، که پیاده سازی و استقرار این استاندارد در دستور کار سایر آزمایشگاه های شرکت نیز قرار دارد.

استقرار استاندارد بین المللی مدیریت انرژی ISO 50001 :

استاندارد سیستم مدیریت انرژی برمبنای ISO 50001 امروزه در بسیاری از سازمانها در سطح جهان استقرار یافته و پیش بینی می شود که از نظرگستردگی فراتر از سایر سیستم های مدیریتی برسد ولی تفاوت مهم این سیستم با سایر سیستمهای مدیریتی در جنبه فنی آن است که مستقیماً بهبود عملکرد و کاهش مصارف و هزینه های انرژی را در پی دارد. این سیستم در مجتمع فولاد خراسان در مهر ماه سال 1395 مستقر و منجر به دریافت گواهینامه ISO 50001:2011 از شرکت SGS شده و در سال 1398 موفق به ارتقای ویرایش استاندارد مذکور به 2015 گردید.

استقرار استاندارد مدیریت رضایت مشتری ISO 10004 :

یکی از عناصر کلیدی موفقیت سازمانی رضایت مشتری از سازمان و ارائه خدمات/محصولات آن است. بنابراین مشاهده و اندازه گیری رضایت مشتری ضروری می باشد. اطلاعات بدست آمده از پایش و اندازه گیری رضایت مشتری می تواند به شناسایی فرصت ها برای بهبود استراتژی سازمان ارائه خدمات/محصولات، فرآیند ها و ویژگی هایی که توسط مشتریان با ارزش هستند، کمک نماید. چنین بهبودی می تواند اعتماد مشتری و در نتیجه منافع تجاری و دیگر منافع را تقویت کند. شرکت مجتمع فولاد خراسان نسبت به پیاده سازی این استاندارد اقدام نموده که موفق به اخذ گواهینامه این استاندارد در سال 1397 از شرکت SGS گردید.

استقرار استاندارد مدیریت شکایت مشتری ISO 10002 :

طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در تمامی بنگاه های اقتصادی و کمک رساندن به سازمان ها، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع، هدف این استاندارد می باشد. شرکت مجتمع فولاد خراسان نسبت به پیاده سازی این استاندارد اقدام نموده که در سال 1397 موفق به اخذ گواهینامه این استاندارد از شرکت SGS گردید.

 ب) نظام های تعالی سازمانی:
جایزه ملی تعالی سازمانی

نظام تعالی سازمانی در شرکت ابتدا بر اساس مدل «بنیاد کیفیت اروپا» (EFQM) و سپس مدل «جایزه تعالی سازمانی کشور» استقرار یافته است.شرکت مجتمع فولاد خراسان همگام با سایر سازمان های ایرانی با استقرار مدل تعالی سازمانی چارچوب مناسبی برای اعمال روش های نوین مدیریتی انتخاب نموده که برآن اساس نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود سازمان خود را شناسایی و در جهت تعریف برنامه های بهبود و اجرای آنها گام بر می دارد. فولاد خراسان از سال 1385 با اجرای آموزشها و استقرار مدل تعالی پس از اخذ گواهی « تعهد به تعالی » در سال 1386 و اخذ تقدیرنامه های دو، سه و چهار ستاره در سالهای 1387، 1388 و 1389 موفق به اخذ تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی به عنوان نماد سرآمدی شرکت های ایرانی در سالهای 1391، 1392، 1394، 1395 گردید.

جایزه ملی استاندارد 34000 منابع انسانی:

مدل 34000 یکی از مدل هایی است که در حوزه منابع انسانی برای ارزیابی و ارتقاء سیستم منابع انسانی به کار می‌ رود. به کمک این مدل می‌توان وضعیت موجود برای مدیریت منابع انسانی و سطح بلوغ فرآیندهای منابع انسانی در سازمان¬‌ها را بررسی کرد تا پروژه‌ها و اقدامات لازم جهت بهبود و توسعه آن‌ها را فراهم آورد. بدین ترتیب یک فرهنگ تعالی برای سازمان ایجاد خواهد شد شرکت مجتمع فولاد خراسان از سال 1398 بصورت متوالی در جایزه ملی استاندارد 34000 منابع انسانی شرکت نموده‌است که در این دوره‌ها به ترتیب:

در سال 1398 موفق به اخذ جایزه نشان برنزین C3،
 در سال 1399 موفق به اخذ جایزه نشان برنزین C2،
در سال 1400 موفق به اخذ جایزه نشان برنزین C2 و
در سال 1401 نیز موفق به اخذ جایزه نشان برنزین C1 گردیده است.

جایزه ملی تعالی نگهداری:

شرکت در راستای اهداف استراتژیک "توسعه و تعمیق نظام های مدیریتی و تعالی"، "افزایش بازدهی و کارایی فرآیند های تولید"، "توسعه بومی سازی قطعات و تجهیزات" و "بهینه سازی مصرف مواد و انرژی" در سه دوره جایزه ملی تعالی مدیریت دارائیهای فیزیکی سازمان که توسط دبیرخانه انجمن نگهداری ایران برگزار می گردد، حضور یافته است که ماحصل آن رشد و تعالی نت شرکت بوده است.

جایزه ملی مدیریت انرژی:

جایزه ملی مدیریت انرژی با هدف ترویج استانداردهای سیستم مدیریت انرژی و معیارهای مصرف بهینه انرژی و توسعه فرهنگ دستیابی به اهداف سازمانی در سطح کشور توسط سازمان مدیریت صنعتی و با همکاری وزارت صنعت، وزارت نیرو، وزارت نفت، معاونت علمی و فناوری، نهاد ریاست جمهوری، سازمان بهره‌وری، سازمان ملی استاندارد، ستاد بهینه سازی و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از سال 1392 بر مبنای استانداردها و مدل¬های سیستمی مدیریت انرژی ملی و بین المللی نظیر ISO 50001 و استاندارد های ملي معیار مصرف انرژي پایه ریزی شده و اولین دوره‌ی آن در سال 1394 برگزار گردید.شرکت مجتمع فولاد خراسان در راستای هدف استراتژیک "بهینه سازی مصرف مواد و انرژی" و حرکت در مسیر تعالی، تا کنون 5 دوره در بخش صنایع انرژی بر جایزه ملی مدیریت انرژی شرکت نموده است.

نظام های مدیریت فولاد خراسان

ج) نظام برنامه ریزی و مطالعات راهبردی :

بخش صنعت و معدن کشور در افق 1404، همسو با اهداف سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، جایگاه نخست اقتصادی و صنعتی را در منطقه هدفگذاری نموده و فولاد خراسان نیز در راستای این چشم انداز رسیدن به برنامه 5/3 میلیون تن فولاد خام را جزو اهداف اصلی خود قرار داده و از سال 87 با طراحی و استقرار فرآیند مدیریت استراتژیک بر اساس رویکرد تلفیقی BSC-SWOT که هر ساله مورد بازنگری قرار می گیرد به عنوان سازمانی استراتژی محور جهت رسیدن به چشم انداز تلاش مینماید. اساسا فرایند برنامه ریزی و مطالعات راهبردی در فولاد خراسان شامل پنج مرحله است: 1. تدوين استراتژي: تدوین ارکان جهت ساز (بیانیه ماموریت، بیانیه چشم انداز، ارزش ها و مقاصد استراتژیک)- تحليل خواسته ها و انتظارات ذي‌نفعان-تحلیل محیط کلان (PESTLE)- تحلیل محيط صنعت (پنج نیروی رقابتی پورتر)- تحلیل محیط درونی (RBV)- تدوین استراتژی‌ 2. ترجمه استراتژي: ترسيم نقشه استراتژي-تعيين شاخص‌هاي كليدي عملكرد (KPI’s)- شناسايي و اولويت‌بندي اقدامات استراتژيك-تدوين بودجه استراتژيك -برنامه‌‌ریزی سناریو و ارزيابي ريسك استراتژي 3. همسوسازي استراتژيك: تحلیل‌های محيطي و تدوین استراتژی-ترسيم نقشه استراتژي-تعیین شاخص‌هاي كليدي عملكرد-شناسايي و اولويت ‌بندي اقدامات استراتژيك 4. اجرای استراتژی: اجرای اقدامات استراتژیک –پایش دوره ای شاخص های کلیدی عملکرد– پایش تحقق اهداف استراتژیک 5. ارزیابی و بازنگری استراتژی: بازنگری استراتژی های سازمان بر اساس ارزیابی های دوره ای دستیابی به استراتژی های شرکت و ارزیابی محیطی با توجه به تاثیر محرک های درونی و بیرونی شرکت مجتمع فولاد خراسان در راستای تحقق چشم انداز و استراتژیهای خود، پروژهها و برنامه های استراتژیک را با تشکیل تیم های تخصصی و بهکارگیری ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری نوین پیاه سازی نموده و در جلسات عالی هم اندیشی، از جاری سازی آنها اطمینان حاصل نموده و همواره در پی اصلاح مسیر استراتژیک خود می باشد.

    مدیریت ریسک  
هدف از مدیریت ریسک در سازمان، افزایش احتمال دستیابی به اهداف تعیین شده است، به گونه ای که سازمان بتواند تهدیدها و شرایط ناسازگار را شناسایی و مدیریت کرده و برای بهره برداری از فرصت هایی که ممکن است ظاهر شوند، آمادگی داشته باشد که در این راستا با تعریف پروژه مدیریت ریسک در سازمان در سال 1396 استقرار آن آغاز گردیده و برای اهداف فرآیندی و استراتژی شرکت بر اساس متد تعیین شده ریسک ها و فرصت ها شناسایی، اولویت بندی و جهت کنترل و کاهش ریسک ها و بهره گیری از فرصت ها اقدامات لازم تعریف گردید. 

د) نظام بهپویی:
با توجه به اینکه مدیریت مشارکتی یکی از پیشرفته ترین و موثر ترین روشهای مدیریت در دنیاست، و کارامدترین و اصلی ترین ابزار در این نوع مدیریت نظام پیشنهادهای سازمانی است، پروژه نظام پیشنهادات بعنوان پروژه بهبود جزو اهداف سال 88 شرکت قرارگرفت، براساس بررسی¬های انجام شده در سطح صنایع بزرگ کشور در خصوص استقرار و بازدهی مطلوب نظام پیشنهادات ، نظام پیشنهادات فردی و گروهی با الگو برداری از شرکتهای متعالی مشابه در فولاد خراسان اجرایی گردید
با توجه به ضرورت فراگیر شدن این نظام بین کلیه ذینفعان، سازمان را بر آن داشت تا به فراخور وضعیت موجود و اهداف در نظر گرفته شده برای نظام پیشنهادها، به سمت مکانیزه نمودن این نظام حرکت نماید. این مهم در سال 1399 با هم¬فکری و تلاش گروهی واحدهای مختلف شرکت به سرانجام رسید.